Tuesday, August 18, 2009

Lebih Langsing & Bertenaga....7 Rahsia dapur t0ky0...!!!!!

errmmm yea ke????hahaha msti sume nk tau kan t0l ke pe yang aku tulis t0k entri kali ni...hehehe
kt cni aku nk share la ngn sume..asyik d0k mlayan tenet hari ni sambil d0k bace2 article2 kt web ni aku de laaa tertgk 1 article ni...sgt menarik beb..hehehe aku suke sgt bace bab2 ni...bukannye pe juz suke suki...t0k tambahkan petua yang mmg da tua n tips yang kire leh gune pakai gak laaa...oraitttt=) aku bknnye nk bebel lebih2 tp nk share sal 7 rahsia dapur kt t0ky0..japan..( emmm bukannye care d0rang jage kebersihan dpur tau...hikhikk)

emm..de s0rang minah japan ni nmenye n0ami..d0lu2 die ni mempunyai berat badan yg agak b0oommm gak laaa..(cam aku d0lu2 kot..hohoo) pas2 die pn mengamalkan laa cara2 or petua org2 kt sne...(tp time aku d0k bace cite2 die ni cam same gak petua kt msia ni...kire leh gune pakai gak la k0t..hehehe)...wokehh j0m kite layannnn....


1. sajian utama cam s0ya..sayur2-an..buah2-an..ikan..( emm cam kite gak diet pn cm g2)

2. sajian makanan adalah kecil..means xde laa melantak yang berat2 juz mkn bende cm kat atas
2 ajee....(emm klau kite kt msia leh kenyang ke??)

3. sup mis0 yang mjadi sajian makanan utama...( aku rasa klau kt cni cm sup sayur k0t..hahhaa)

4. memasak secara sederhana...dlm erti kate lain..mask ala kadar aje laaa...(emm klau aku rebus
megi sudaaaa....knyg gak 2..oraittt)

5. nasi mgantikan r0ti...(adoiii nasi mmg aku xmakan..r0ti pn jarang2 da amik skrg nehh..s0 di
kire bjaya gak laa cm dlm usaha org2 japan ni..hehehe)

6. hanya jamah makanan pcuci mulut saje...(nyummm2 dessert yang lazattt...cm leh gm0k
gak...hihiihi)

7. emm biasenye org japan ni x amal diet ( aikk t0l ke ni???) tp d0rang juz amik makanan dlm
kuantiti yg ckit....owhhh cm g2 lak ekk...


emm..2 laa antara tips org2 japan nehh...d0rang gak xmakan smpai knyg..juz 80% aje..(emm..kire knyang gak laa 2 kn..haisshh) n d0rang ni byk berjalan ke mane saje..as exercise..emm klau aku cm byk td0 aje nehh...adoiiii..cmne nk maintain cm gni ros...emm mgikut kajian gak wanita n lelaki jmpe ni leh idup lame n chat yg tggi...fuhhh..tp klau da ajal xyah ckp laa..t0l x??=)

emm...de byk lg tau petua leh gne pakai nehh...s0 klau k0rang nk lebey byk n menarik search arr article2 2 kat web ekk..n jgn lupe share ngn i gak ekk...c u..bubyeeee...selamat beramal!!!!!!

No comments:

Post a Comment